Listan på de bästa plattformarna för webinars hittar du längre ner i artikeln. Webinar är en grymt bra kanal för att lyckas med marknadsföring på webben.

I veckan har Ann Klefbohm, Ann Ljungberg och jag hållit Content Bootcamt i Sitges, Barcelona. Det har varit en vecka fylld av spännande möten och mängder med innehåll för webben har skapats. Vi har ätit underbar mat, gjort yoga, vandrat i bergen och  njutit av sol och värme.

Webinar

 Bild: Ingalill Vestman gör film, Siv Thuresdotter lagar rawfood tillsammans med Kim Andreasson som skymtar i bakgrunden. Ann, Ann och undertecknad skapade en facebook kampanj för Digitala Affärsmodeller sommarkursen.

Bästa plattformarna för webinar

Att använda webinar som en del i marknadsföringen är smart. I en tidigare artikel berättade jag om John Lee Dumas metod för workshops som han lärde ut på Tropical Think Tank i Cebu, Filippinerna i vintras.

Under de senaste två åren har jag testat ett antal olika system för att hålla webinarier. Ett bra system:

  • fungerar utmärkt på dåliga uppkopplingar
  • kan upp till tio personer delta med ljud och bild
  • håller för att flera hundra personer deltar i chatt
  • har koppling till mejllistan
  • innehåller landningssida och har smarta möjligheter för marknadsföring
  • har inspelning som med lätthet kan mejlas och delas i sociala medier

De system jag provat är:

Gotomeeting.com

Anymeeting

Wizq.com

Webinarjam.com

Alla systemen har fördelar men den som fungerar bäst på dåliga uppkopplingar och håller för att tio personer är med via ljud och bild samt har riktigt bra marknadsföringsmöjligheter med mejl både innan och efter sändning är Webinarjam.com.

Nästa vecka får du hemsidans absoluta måsten!

Lär dig att sälja mera! Sälj Mera startar den 9 juni.

För dig som finns i närheten av Umeå Hitta din affärsidé startar den 10 juni.

Den 12 juni kl 12 är det kostnadsfri WordPress workshop –  välkommen!