Många av mina kunder kommer till mig för att de inte kan bestämma sig för vad de ska sälja på webben. De splittrar sig på flera olika möjligheter och resultatet blir att de inte säljer.

Läs vidare och få veta knepet för att bestämma dig för vad du ska sälja på webben!

Men först några ord från livet som digital nomad. Den här veckan var jag i Göteborg på bokmässan. Jag lanserade två böcker: En digital nomad. Får man leva som man vill? En handbok i att förverkliga drömmar. Och Boosta din business.

sälja på webben

En digital nomad på bokmässan i Göteborg.

I En digital nomad berättar jag min historia som digital nomad, intervjuar flera digitala nomader och du får övningar som stöd för att förverkliga ditt drömliv.

Att ge ut en bok är en stor sak. Jag är fascinerad av hur det skrivna ordet påverkar oss och hur mycket vi älskar berättelser. När jag vandrar rad upp och rad ner på bokmässan med böcker efter böcker så kan jag inte annat än buga inför det enorma intresset för det skrivna ordet.

Bestäm dig för vad du ska sälja på webben!

 Många av mina kunder har en aktiv självsabotör som splittrar fokus på många olika projekt.

Splittraren funkar så att du känner dig inspirerad, upplyft och lustfylld när du startar ett nytt projekt. Oftast kommer Splittraren fram när man nästan är klar med ett projekt och pockar uppmärksamheten på ett helt annat. Det nya känns spännande och helt rätt. Det är grejen som kommer att göra att allt lossnar.

Ofta har Splittraren rätt till 5% men 95% fel. Vilket gör att man efter ett tag sitter med fem olika projekt och man jobbar mycket och tjänar lite.

Grejen är att se din Splittrare och inte falla i fällan. När jag säger se Splittraren menar jag att undersöka Splittraren från alla vinklar. Splittraren är lurig och hittar nya sätt att förföra dig. Det bästa är att skriva om Splittraren. Genom att skriva så ser du hur Splittraren agerar, förför och lockar dig till Splittring och att aldrig lyckas fullt ut. När du vet hur din Splittrare fungerar så kommer du att välja smart och fokuserat fortsätta driva ditt projekt till framgång.

”Men hur vet jag att mitt projekt är rätt?”

Det är en suverän fråga! Jag önskar att fler ställde den frågan 🙂

Du vet att ditt projekt är rätt om du valt idealkund och gjort en idealkundsundersökning. Då vet du att ditt projekt tillfredsställer ett behov hos kunden, du vet att de vill köpa och vad de är villiga att betala. Då är det bara att köra!

Vad håller dig från att bestämma dig för vad du ska sälja på webben? Skriv i kommentarerna!

På gång!

Inbjudan till bokrelease!

Varmt välkommen på bokrelease och skrivmingel i Stockholm den 30 september! Läs om de tre böcker som presenteras här!

Nästa vecka läser du om hur du ska planera din business på webben.

Prenumerera på den fria utbildningen i hur man bygger webbföretag!