I veckan har jag roat mig med en större utmaning än vanligt. Eller i alla fall på väldigt länge. Jag har utmanat i mig  att sätta igång och dejta. Förutom dejting svarar jag på veckans fråga som kommer från Gretel Nord. Gretel undrar hur man på bästa sätt sparar information. Hur skapar man ett bra system i datorn?

Sedan separationen för fyra år sedan har jag inte dejtat. Tanken på att börja träffa killar har funnits men …  du vet … det tar emot. Duger jag på marknaden? Gud, vad jobbigt att träffa en massa killar där det bara blir pinsamt och jobbigt! Orkar inte …

Men så skulle min vän Annika Svensson betatesta sin mejlcoachingtjänst. Jag högg direkt och valde att bli coachad i att våga börja dejta. Hehe, lite nervöst var det allt, Annika är en tuff coach, men efter sex coachmejl hade jag hux flux dejtat två gånger och haft jätteroligt!

Killarna jag dejtat vet verkligen hur man får en tjej att känna sig bekväm och avslappnad. Underbart! Här är bilder från dejten igår. Efter middagen på The Lobster promenerade vi på Santa Monica Pier i solnedgången. Romantiskt värre!

 

bra-system-i-datorn-1

Solnedgång vid Santa Monica Pier.

Till veckans fråga – Gretel Nord undrar:

”Det som frustrerar mig mest just nu är hur och var ska jag spara informationen så jag hittar den? Mappar? Hur få ett bra system i datorn?”

Har du varit med om hårddiskkraschar? Att flera ska jobba med samma dokument? Det finns många aspekter att tänka på när man sparar information i sin dator.

3 steg för ett bra system för din information

  1. Spara inte på din hårddisk! Om hårddisken kraschar och du inte har sparat informationen någon annanstans, då är den borta. Spara istället på Dropbox eller Copy. Båda finns som gratisvarianter och betaltjänster. Jag klarar mig fint med gratisvarianterna då man får utökat utrymme bland annat genom att bjuda in fler till systemen.
  2. Använd Google Apps för mejl, Word, PowerPoint, Excel mm. Du inte bara sparar på Googles servrar du får även med Googles variant på Office och Pdf – gratis. Du sparar alla mejl du tycker är viktiga och alla dokument. Har haft den tjänsten i flera år och är mycket nöjd.
  3. Organisera mapparna du sparar i system som kan vara bokstavsordning, datumordning eller efter dina olika projekt, företag plus en mapp med privat.

Jag gillar att sortera mapparna efter årtal/företag/projekt/webbsidor med undermappar bestående av bilder, filmer, texter, idéer, kampanjer osv.

Hur sorterar du informationen i din dator? Låt oss lära av varandra! Dela dina bästa tips i kommentarerna!

Nästa vecka berättar jag om insikterna från mastermind med Cody McKibben och hur bionicaarquitectos.com ska öka antalet besökare till sin otroligt intressanta sida och projekt.

Var säker på att få alla uppdateringar – klicka här!