I den här artikeln lär du dig skapa innehåll, i 4 enkla steg, som dina blivande kunder älskar!

I februari kom Anna-Karin till Costa Rica! Jättekul! Vi lärde massor av varandra genom att vara utomlands på samma ställe. I januari 2015 kommer fler att få möjlighet att träffas och jobba tillsammans! Till hösten lanseras Kontoret i solen. Låt oss hänga tillsammans i Ubud, Bali, Indonesien, och ta våra företag till nästa nivå!

Innehåll

 Bild: Anna-Karin, Pernille och jag på AW i Tamarindo, Costa Rica.

Vill du se fler bilder på sköldpaddsungar, vackra solnedgångar och annat från mina resor? Följ mig på Instagram.

Skapa innehåll som dina blivande kunder älskar

För att skapa innehållet dina blivande kunder älskar ska du starta på ett, för många, överraskande ställe. Logiken är glasklar när man vet om det men de flesta skapar innehåll genom att själv hitta på vad man ska skriva eller se vad andra i samma bransch skriver om.

Ett mycket lättare sätt att ta reda på vilket innehåll du ska skapa är att fråga dina blivande kunder!

För att med säkerhet veta vilket innehåll du ska producera som dina blivande kunder äskar gör så här:

  1. Anmäl dig till Gratisskolan
  2. Gör övningen i lektion tre om din idealkund
  3. Sammankalla fem idealkunder och fråga vilket innehåll som skulle lösa deras problem inom ditt område
  4. Skapa innehåll  för blogg, nyhetsbrev, autoresponder, video och podcast

Till exempel är mina idealkunder småföretagare. Jag frågar fem företagare vilket innehåll som skulle göra att dom lyckas på webben. De svarar mig att de behöver kunskap om teknik, om vilka system man ska använda och om hur man startar en webbsida i WordPress.  Det innehållet levererar jag gärna!

Vill du lära dig mer om att skapa innehåll som dina blivande kunder älskar?
Häng med på Content Bootcamp, skrivläger för företagare i Las Palmas i november! Boka redan nu i kalendern, 22 till 29 november.