Anna AbergJust nu läser jag en riktigt bra bok, Youtility av Jay Baer. Rekommenderar den varmt! Författaren lyfter fram det viktigaste i marknadsföring på webben – att leverera värdefull information till presumtiva kunder. Du ska vara genuint värdefull i din marknadsföring på Internet.

Du vet, om du har ett problem eller om du vill uppnå något särskilt så är det webben du allra först söker information på.

Den sida med mest relevant information om det du söker kommer högst upp i sökresultaten. Mest troligt skannar du resultaten och väljer den sida som verkar svara bäst på din fråga.

När du marknadsför dina tjänster och produkter på Internet vill du hamna på första sidan i sökmotorerna och du vill levererar den bästa informationen till presumtiva kunder.

Kanske köper de inte första gången de besöker din sida. Men all den information du ger kommer att skapa förtroende. När de ska köpa vem väljer de då? Japp, dig 🙂

Så här marknadsför du med hjälp av en blogg

  1. Starta en webbsida med WordPress
  2. Ta reda på vem din idealkund är (lektion tre i gratisskolan innehåller övningen din idealkund)
  3. Skapa en referensgrupp av idealkunder och ställ frågor om vad de vill veta om din tjänst/produkt (om du inte har en tjänst eller produkt läs den här artikeln för inspiration)
  4. Brainstorma 20 bloggrubriker
  5. Installera Editorial Calender och lägg in dina bloggrubriker
  6. Ta en dag då du batchar att skriva korta, kärnfulla blogginlägg med massor av värde för dina presumtiva kunder
  7. Publicera ett blogginlägg i veckan på samma dag och tid
  8. Skapa förväntan genom att lägga ut teaser i sociala medier om vilket blogginlägg som är på gång
  9. Dela i sociala medier

Marknadsför du via blogg? Vilket är ditt bästa tips för att lyckas?

För att vara säker på att få alla uppdateringar prenumerera här! Om du anmäler dig nu kan du vinna återkoppling på din webbsida!