Den här artikeln handlar om att konvertera besökare på webbsidan till betalande kunder. Men först ett par meningar som beskriver hur livet som digital nomad kan se ut. Här berättar jag om hur det kan vara på Bali.

I Ubud på Bali är det lätt att leva ett hälsosamt liv! Efter ett par veckor med Yin Yoga, nästan varje dag, är kroppen mjuk och både hjärtat och sinnet öppet. Här på Yogabarn är sagolika pass som är nästan andliga upplevelser. Jag rekommenderar varmt att prova Yin Yoga. För att inte tala om maten! Jag frossar alltid  i härlig raw food och annat hälsosamt och gott när jag befinner mig här.

Vem kommer jag att bli efter fyra månader med yoga och hälsosam mat?

Konvertera

Bild: Yogabarn och hälsosam, god mat.

Så här konverterar du besökare på webbsidan till betalande kunder

Att få mycket trafik till din webbsida är fantastiskt! Att se en höjning i besöksantalet är helt underbart! Man vet att man delar kunskap med andra och gör gott.

Men vad betyder många besökare egentligen? Betyder ökningen i trafiken mer försäljning? Fler som följer ditt nyhetsbrev? Fler följare i sociala medier?

Om inte, det kan vara dags att optimera din sida så att du konverterar besökare till betalande kunder.

Optimera så att man konverterar … vad är det kanske du tänker. Fortsätt att läsa så ska jag berätta.

Optimera så att man konverterar

Att optimera så att man konverterar är att designa webbsidan på ett sånt sätt att möjligheten till konverteringar ökar.

Konverteringar behöver inte vara försäljning, även om det kan vara. Konvertering kan vara stegen innan försäljning, de handlingar som ökar interaktion och förtroende med kund. Du vet, vi kan inte sälja utan att ha kundens förtroende.

Du kan konvertera besökare till att följa ditt nyhetsbrev, din pod, ett webinar, din närvaro i sociala medier – allt detta skapar mer interaktion och förtroende innan försäljning. Du kan naturligtvis även konvertera direkt till försäljning,

Konvertering betyder att du har en tydlig uppmaning till  handling via:

 Tips för att öka konvertering till försäljning

Prova dig fram till vad som passar dina idealkunder bäst.

1. Ett klick

Ju fler klick dina besökare behöver göra för att verkställa din uppmaning till handling desto färre kommer att genomföra den. Ha ett klick som mål. Ett klick och d har köpt, ett klick och de är med på ditt nyhetsbrev osv.

2. Referenser

När besökare ser att andra har köpt, gått med i nyhetsbrevet, lyssnar på podden så vill de vara med.

3. Var kärnfull

Var kortfattad och kärnfull i din information. Tala kundens språk. Tala om vad du vill att besökarna ska göra. Skriv: Skriv din e-post adress här nedan. Man måste vara så tydlig.

4. Sätt pris på ett smart sätt

Sätt ett högt pris. Tala om vad som gör din produkt värd det priset. Sätt ett lägre ordinarie pris. Sätt ett specialpris just nu med en god anledning för det billiga priset.

Lycka till med konverteringen!

 

Ta del av fri utbildning via mejl varje söndag i att bygga webbföretag! Prenumerera här.